Växjobostäder använder cookies för ge dig en bättre användarupplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. ×
Växjöbostäder

Felanmälan

Har något gått sönder eller är det något som inte står rätt till i eller omkring ditt boende? Då ska vi göra vårt bästa för att lösa det, men först behöver vi en felanmälan av dig. Hur gör man då en felanmälan? Här hittar du allt du behöver.

Felanmälan via Mina Sidor

Att göra en felanmälan via Mina sidor är det som garanterar bäst och snabbast hantering av ditt ärende. Du kan felanmäla dygnet runt och din felanmälan kommer direkt in i våra system. På så vis går handläggandet snabbare från felanmälan ut till den medarbater som kan hjälpa dig. Försök beskriva vad du behöver hjälp med så noggrant som möjligt, så undviker vi att vi behöver ringa upp och komplettera med information.

Så gör du en felanmälan via Mina sidor:

  • Logga in på Mina sidor här till höger. Om du saknar dina inloggningsuppgifter, skriv in vad du tror att inloggningsuppgifterna är och välj Skicka mina inloggningsuppgifter i dialogrutan som kommer upp.
  • Klicka på "Gör din felanmälan här"
  • Välj vilket objekt felanmälan avser och fyll därefter i så utförlig information som möjligt. Fält med * är obligatoriska fält.
  • Under ”Övrig information” kan du förtydliga din information till oss.
  • När du är färdig klickar du på "Lägg till i min felanmälan". Är det fler saker du vill felanmäla, lägger du in dem och klickar på "Lägg till i min felanmälan" igen.
  • Avsluta alltid genom att klicka på Skicka in felanmälan.

Kontakta Kundcenter

Det går givetvis också bra att felanmäla via e-post till info@vaxjobostader.se, telefon 0470 - 59 90 00 eller genom att besöka vårt kundcenter på Hejaregatan 10 B. Vi finns här för dig!

Störningar på kvällar och helger?

Upplever du störande aktivitet under kvällar och helger ringer du vår Störningsjour på 010-470 51 84.

Akuta fel på kvällar och helger? Ring jouren!

Skulle allvarliga akuta fel uppstå på kvällar och helger då vår kundcenter inte har öppet ringer du vår Jour på 0470-29290. Akuta fel är sådant som måste åtgärdas direkt för att inte utgöra skada för människor eller fastighet, så som en pågående vattenläcka.

Kan du åtgärda felet själv?

Visst är det en härlig känsla när man lyckas lösa något på egen hand? Här har vi samlat lite tips och trix så att du kan försöka lösa felet själv: 

  • Mitt boende: Här samlar vi all info du om ditt boende, från svar om andrahandsuthyrning till hur du bokar en tvättid.
  • Hyresbetalningar: Här samlar vi det du behöver veta om dina hyra. Du kan också anmäla dig till autogiro och e-faktura.
  • Underhåll: Här ger vi dig svar på dina frågor kring underhåll i lägenheten.
  • In- och utflyttning: Det du behöver veta innan du flytter in eller ur en av våra lägenheter. 
  • Student: Allt för dig som bor i våra lägenheter på Campus.
  • Lättfixat: Sådant som du själv enkelt kan fixa i din lägenhet (golvbrunn, säkring och vattenlås mm)
  • Vanliga frågor: Här har vi samlar svaren på de vanligaste frågorna.
Automat:ee