Växjobostäder använder cookies för ge dig en bättre användarupplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. ×
Växjöbostäder

37 träffar på “”

  Vad är Bokollen, och hur ofta gör ni den?

Vid Bokollen som görs 2 gånger per år så kollar vi alltid på antalet avklarade poäng från föregående termin. Om vi skickar ut mail till dig angående Bokollen så vill vi därmed få ett LADOK-utdrag på dina avklarade kurser och betyg från föregående termin. Har du tagit minst 15 po...


  Vad gäller för internet i Växjöbostäders lägenheter?

Växjöbostäder har bredband draget till alla våra lägenheter. Wexnet erbjuder uppkoppling genom flera olika tjänsteleverantörer. Du kan få TV, telefoni och internet genom Wexnet. Det är enkelt att ansluta sig till Wexnet. Det är bara att ansluta nätverkskabeln från datorn till bredbandsuttaget, starta webbläsaren  och välja tjänsteleverantör....


  Mina kanaler på TV:n fungerar inte, var ska jag anmäla felet?

Felanmälan på TV måste göras direkt till Com Hem, tel: 90 222. Vi på Växjöbostäder kan inte hjälpa till vid problem med TV-signalerna.


  Ingår internet i hyran på campus?

Ja. På campus har vi NetAtOnce som leverantör i alla lägenheter. I hyran ingår internetuppkoppling på 10 Mbit. Vill du ha högre kapacitet än 10 Mbit/s samt övriga tjänster som IP-telefoni och IP-TV kan du mot en avgift teckna avtal direkt med NetAtOnce. Felanmälan gör du själv direkt till NetAtOnce på 0771-40 44 00 eller e-post: kundtjanst@netatonce.se


  Hur söker jag en parkeringsplats?

För att söka en bilplats ska man vara hyresgäst med gällande hyresavtal, aktiverad i bilplatskön och inloggad på Boplats Växjö. Du anmäler ditt intresse på en ledig bilplats på samma sätt som när du söker en lägenhet. Sökande med längst kötid erbjuds bilplatsen. Observera att din kö...


  Vem byter glödlampor och lysrör i lägenheten?

Vi byter lampor gratis i ugnen, spisfläkten och kylskåpet. Alla övriga glödlampor eller lysrör debiteras hyresgästen på faktura om vi på Växjöbostäder ska byta dom. Ring till Kundcenter om du vill beställa byte.


  Vem lagar mina trasiga persienner?

Växjöbostäder sköter inte underhållet på persienner, det är hyresgästens eget ansvar. Fanns det persienner i lägenheten när du flyttade in är det tidigare hyresgäster som lämnat kvar dessa. Vid nybyggnation sätts inte persienner upp utan det bekostas och monteras av hyresgästen själv. Vid fönsterbyte monteras persienner som hyresgä...


  Hur många grader ska jag ha i lägenheten?

Vi på Växjöbostäder strävar efter att leverera mellan +20 och +21 grader i lägenheterna under vintersäsongen. När lägenhetens temperatur går över +20 grader stryper termostaten värmen på elementen, som då kallnar. När sedan temperaturen sjunker i rummet, öppnas termostaten och elementen blir varma igen. Då håller de en temperatur kring +20 grader. Om termometern...


  Jag har ett mindre brådskande ärende – hur gör jag?

Du kan nå oss på tre olika sätt: Lägga ett ärende via Mina sidor på hemsidan, www.vaxjobostader.se Maila oss på: info@vaxjobostader.se Besöka oss på vårt Kundcenter Hejaregatan 10 B


  Jag har ett brådskande ärende - hur gör jag?

Beroende på hur brådskande ditt ärende är, kan du nå oss på olika sätt : Dagtid ringer du oss på tel: 0470 – 59 90 00 Om ärendet är akut, kan du kvällstid ringa vår jour på tel: 0470 - 292 90


Automat:ee